2011. április 4., hétfő

Mozaik ... Mécses?

Sajnos némi géphiányban szenvedtem, de újra itt vagyok és egy mozaik mécsestartót készítettem! Nagyon egyszerű elkészíteni, ám több módja is van.

Menjünk sorba és vegyük az alapot, az alap lehet: üveg, fa (akár saját magunk is elkészíthetjük, később majd ebből is lesz egy bemutató :), fém

A mozaik lehet: nagy, kicsi, fényes, matt, gömbölyű (ezekből is lesz majd némi bemutató :)

A ragasztó/fuga anyag: hát, én ezzel szenvedtem a legtöbbet, ahogy majd a későbbiekben látni fogjátok több mozaikos dolgot is elkészítettem és szinte mindegyiket más-más technikával, de sajnos még nem találtam meg a legjobbat, ezért várom az ötleteket!!!! Próbáltam már műanyagragasztóval, de miután kifugáztam elengedett a ragasztó és lepotyogott a mozaik. Próbáltam szilikonnal, ez egész jó, de sajnos nehezen formálható simára. Végül próbáltam hobbiragasztóval és rá egy napra fugával, ez így egész jó lett, de csak a kis és sima hátfalú mozaikokhoz lehet használni!

A jelenlegi mécsestartó fehér szilikonnal készült el, méghozzá úgy, hogy először körbenyomtak szilikonnal, azt egy fa léc segítségével nagyjából vízszintesre simítottam és ebbe nyomkodtam bele a mozaikokat. Íme a végeredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése